latihan

CrossFit untuk penunggang basikal

GoPro: Valentino Rossi - Origins - Tavullia & MotoGP™ (November 2018).

 
Anonim

kekuatan kuasa

Gerakan CrossFit-Specifik Berbasikal

Squat Berdiri di bawah bar jongkong dalam rak berat. Posisi kaki anda di bawah bar, hanya lebih lebar daripada lebar bahu, jari kaki menjadi sedikit keluar. Ambil bar dan lepaskannya dari rak dengan melangkah ke belakang (a). Bengkokkan lutut anda dan turun ke jongkong (b). Pastikan mata anda menghadap ke hadapan, belakang lurus, dan kaki anda rata. Kembali untuk memulakan kedudukan. Buat tiga set 10 wakil.

Pistol Squat Berdiri pada satu kaki; meluaskan tangan anda dan kaki lain di hadapan anda (a). Sekiranya perlu, letakkan satu tangan pada dinding untuk keseimbangan. Squat sejauh mungkin, menjaga kaki tinggi anda dari lantai (b). Pastikan tulang belakang anda lurus dan menyokong lutut dan kaki menunjuk ke hadapan. Bangkit kembali ke kedudukan permulaan. Buat tiga set enam wakil dengan setiap kaki.

Deadlift Berdiri dengan kaki anda rata di bawah barbell. Sapukan dan ambil bar dengan tangan anda bahu lebar atau sedikit lebih luas (a). Gunakan alat cengkeram atau bolak (satu tangan ke atas, satu tangan di bawah) dan angkat bar dengan memanjangkan kaki anda (b). Tarik bahu anda apabila kaki anda dilanjutkan sepenuhnya. Balik langkah-langkah ini untuk menurunkan berat badan. Lakukan tiga set lapan wakil.
Ilustrasi: Charlie Layton

Sedia untuk lebih? crossfit.com