berita

Elly Blue Menggunakan Internet untuk Membangun Komuniti Real-Life

Tim Berners-Lee: The next Web of open, linked data (Mungkin 2019).

 
Anonim

Apabila Elly Blue mula merancang berhenti di dalam tur buku pertamanya pada tahun 2010, semua butiran datang bersama kecuali satu-satunya yang sebenarnya tidak menulis buku. Itu mendorongnya untuk mengkritik 'zine' yang pertama, Berkongsi Jalan Dengan Lelaki.Ia menjadi yang pertama dalam siri "Mengambil Lane" yang difokuskan feminisnya, yang diagihkan melalui satu Kickstarter yang berjaya selepas satu lagi.

Kebanyakan makanan untuk "esei yang hebat, " seperti Blue menggambarkannya, datang dari pengalamannya dengan seksisme dalam berbasikal. Blue, 37, pada mulanya telah terlibat secara tempatan di Portland, masyarakat sepeda "ganjil" Oregon pada acara seperti BikeFun dan Mass Kritis, sebelum mula menulis untuk lebih banyak saluran utama seperti BikePortland.org dan."Apabila saya mula menulis lebih banyak penonton berbasikal, saya suka, siapa lagi, ada perjanjian besar ini mengenai berbasikal di luar sana yang saya tidak bersetuju sama sekali, " katanya. "Itulah keseronokan kerana ia memberikan saya banyak untuk menulis tentang."

Keberhasilan pendanaannya mungkin menjadi kemenangan sosial media terbesar, tetapi Blue mengatakan ia adalah lawatan tahunan "Makan Malam dan Basikal" yang telah membuktikan cara yang paling boleh dipercayai untuk menjangkau orang. Dia dan sekumpulan pemimpin advokasi mengambil Amtrak di seluruh Amerika Syarikat. Setiap perhentian membawa bersama ahli-ahli komuniti basikal tempatan, selalunya orang-orang yang tidak pernah bertemu muka. "Penglibatan yang terbaik sebenarnya adalah untuk menghimpunkan orang ramai di dalam bilik untuk bercakap, " katanya.


Elly mengesyorkan

Adakah Instagram hebat. Mereka mempromosikan tur motosikal dengan fotografi yang indah.

tinggal di Paris, dan mengikat pelbagai kepentingan, dari basikal ke makanan untuk menerbitkan, menjadi keseluruhan yang lancar dan bersahaja di Instagram.

Rakan saya mendapat saya di Twitter di tempat pertama. Dia tidak mempromosikan apa-apa, hanya dirinya sendiri.