pelancongan de france

Fabian Cancellara Menang Prolog

Fabian Cancellara - Top 10 (MUST WATCH) (November 2018).

 
Anonim

ROTTERDAM, 3 Julai, 2010 - Juara Olimpik Switzerland, Fabian Cancellara melekat dengan tradisi pada hari Sabtu dengan memenangi prolog pembukaan Tour de France ke-97 untuk menguasai jersi kuning perlumbaan.

Cancellara, juara masa percubaan di Beijing pada tahun 2008 yang menunggang Saxo Bank, mendakwa kemenangan prolog keempatnya dalam perlumbaan terbesar dunia selepas menolak Jerman Tony Martin yang mengagumkan ke tempat kedua dengan 10 saat.

Pemain Britain, David Millar adalah ketiga dalam masa 10:20; Scot, yang menunggang Garmin-Transitions, menamatkan dua detik menjelang juara tujuh kali Lance Armstrong dari RadioShack.

Welshman Geraint Thomas, dari Team Sky, menyempurnakan lima teratas, dengan juara Tour de France Alberto Contador dari Astana di tempat keenam.

Bradley Wiggins dari England, salah satu pilihan untuk percubaan masa pendek yang secara tradisional membuka epik selama tiga minggu, menamatkan perlumbaan di tempat ke-77, kehilangan 56 besar, dan 29 kepada Contador.

Martin, yang dianggap sebagai pencabar masa depan Jerman untuk penghormatan jersi kuning, nampaknya telah menyerahkan sepakan besar apabila dia mula ke-11 dari bidang 198 orang.

Tak lama selepas dia berkuasa di atas garis dalam masa sementara terbaik langit dibuka, dan untuk sebahagian besar hari lapangan harus berlumba dalam hujan, membuat pecutan, dan terutamanya bertukar, rumit dan berbahaya.

Hujan turun pada akhirnya dan awan menjadi jalan untuk langit biru seperti banyak nama yang lebih besar seperti Armstrong, Contador dan Cancellara bersedia untuk bermula.

Cancellara, yang baru-baru ini berada di tengah kontroversi selepas mendakwa dia boleh menggunakan mesin enjin tersembunyi dalam motosikalnya untuk kemenangan utama awal musim bunga ini, mengambil kesempatan penuh untuk memimpin mendahului pada separuh jalan.

Martin, yang memerhatikan dengan gugup pada penamat, hanya 6sec belakang pada masa itu tetapi penulisannya berada di dinding dan Cancellara selesai 10sec lebih cepat daripada Jerman.

Selepas menghidupkan semula kursus dalam keadaan kering pada hari Jumaat, Cancellara mengakui dia terpaksa mempunyai satu lagi penampilan terakhir, sebelum hujan.

"Saya membuat perlumbaan pada hari ini apabila ia kering tetapi saya membuat keputusan untuk membuat pusingan di dalam kereta sebelum prolog. Untuk melihat kursus dalam basah adalah penting, " kata Switzerland berusia 29 tahun itu.

"Saya berharap dan berdoa bahawa segala-galanya akan datang bersama-sama untuk saya pada hari ini, dan ia adalah hari yang menakjubkan, saya sangat gembira."

Ia adalah kemenangan prolog keempat Cancellara di Tour de France selepas mereka di Liege, Belgium pada tahun 2004, London pada tahun 2007 dan Monaco tahun lepas.

Dan pengurus pasukannya, Bjarne Riis, bertindak balas terhadap skuad pasca perlumbaan mengenai enjin basikal dengan mengatakan tidak ada yang mencurigakan mengenai perjalanannya.

"Ia adalah juara yang menang di sana hari ini, " kata Riis.

Cancellara kini akan memakai jersi kuning ke peringkat pembukaan Ahad lebih 223.5km dari Rotterdam ke Brussels, dan dia berhasrat untuk terus memegangnya.

"Itu rancangannya, " katanya. "Ia adalah pembukaan yang hebat untuk saya."
KLIK DI SINI UNTUK KEPUTUSAN