basikal & gear

Lihat Pertama: 2018 Giant Anthem Advanced Pro 29

Crazy Kiya Re - Full Song | Dhoom:2 | Hrithik Roshan | Aishwarya Rai | Sunidhi Chauhan (Januari 2019).

 
Anonim

Diperkenalkan pada tahun 2005, Lagu 29 adalah platform perlumbaan utama merentas negara untuk beberapa musim. Pada masa itu, ia telah mengambil pelbagai bentuk dari segi saiz roda dan bahan bingkai melihat kemas kini paling terkini yang datang empat tahun lalu dengan swap untuk roda 27.5 inci dan 110mm perjalanan. Selama bertahun-tahun, Anthem X 100mm 29er kekal dalam barisan tetapi versi 27.5 dianggap sebagai model elit garis dan basikal pasukan kilang Giant berlari. Giant berada di barisan hadapan pergerakan ke arah roda 27.5 yang lebih kecil, tetapi sebagai pendulum telah berayun ke roda 29 inci di seluruh kategori, tetapi terutamanya dalam perlumbaan merentas desa, platform 29 lagi memerlukan kemas kini yang serius.

BERKAITAN: 26- Vs. Wheels 29-inci: Dan Pemenang Adakah …

Untuk 2018, Lagu Kebangsaan X 29 telah mengalami penyegaran semula. Ia mendapat hujung depan serat karbon yang dikemas kini, dengan penyangkut karbon baru untuk penggantungan, dan pada model Advanced Advanced Pro, belakang penuh karbon. Penggantungan Maestro masih digunakan dengan titik pivot maya terapung, tetapi perubahan besar di sini datang dalam bentuk tingkat leverage yang lebih rendah dan pengurangan dalam perjalanan dari 100mm ke 90mm. Diameter seatpost dikurangkan kepada saiz 27.2 untuk pemantauan perjalanan yang lebih baik, dan ia dikunci oleh pengikat tersembunyi di persimpangan tiub teratas yang membolehkan Giant mencukur beberapa gram lagi dari casis. Jarak yang lebih tinggi dipaparkan di hadapan dan belakang, tetapi tidak mencari gunung derailleur depan kerana tidak ada satu - Lagu baru 29 adalah 1x drivetrain khusus. Semua Lagu 29 model datang dengan garpu 100mm.

Bersama-sama dengan perubahan dalam bahan-bahan adalah beberapa tweak untuk geometri yang membawa ia seiring dengan trend yang lebih rendah-slacker semasa. Ia kini memancarkan sudut kepala 69 darjah - 2.5 darjah slacker penuh daripada pendahulunya. Satu lagi perubahan nombor geometri besar datang dalam bentuk rantai rantai yang lebih pendek. Pada 462mm lagu Anthem X 29 berada di sisi yang panjang, di mana sebagai yang baru masuk pada 438mm pendek. Braket bawah mendapat 2mm lebih rendah manakala sudut tempat duduk menawan oleh. 5 darjah. Bingkai baru juga tumbuh di pusat depan dengan mencapai 24 hingga 27mm bergantung pada saiz bingkai, sementara timbunan juga dikurangkan untuk mendapatkan bar dalam kedudukan yang lebih agresif jika anda mahu. Batang yang lebih pendek dan bar lebar 780mm pujian yang baru mencapai lebih baru.

The Anthem 29, yang bermula pada $ 3, 750 dengan bingkai aluminium ALUXX SL dan lengan swing. $ 3, 900 Anthem Advanced mendapat segitiga depan karbon, seperti juga Anthem Advanced Pro 1 pada $ 4, 900 dengan spec akhir yang lebih tinggi. Model-model Anthem dan Anthem berukuran 27.5 inci kekal pada baris untuk 2018, diposisikan sebagai motosikal yang berorientasikan jejak yang pantas.

Ikuti perkembangan terkini pada semua berita basikal & gear dengan melanggan surat berita harian kami!

The Ride

Saya berjaya mendapatkan model perdana Anthem Advanced Pro 29 0-Giant. Ia mengetengahkan sisik pada ketebalan 22.3 paun dalam saiz besar (tidak ada pedal). Binaan ini termasuk garpu Fox 32 Step Cast, SRAM XX1 Eagle drivetrain, SRAM Ultimate Brake Level dan Roda karbon XCR-0 Giant's tubeless-ready. Satu-satunya tambahan yang saya buat ialah jawatan penipuan untuk lebih mencerminkan perubahan dalam gaya menunggang, walaupun untuk XC. Syukurlah, terdapat banyak drop drop diameter 27.2mm di pasaran, termasuk versi Giant sendiri, dan saya pasti akan ada lebih banyak lagi di masa depan.

Jejak McGill di Souther California adalah laluan menuju ke titik 12-mil dengan lebih daripada 3, 750 kaki pendakian yang membawa anda melebihi 8, 000 kaki. Ia menjadi gelanggang ujian untuk saya selama bertahun-tahun, jadi itu adalah tempat yang sempurna untuk merasakan lagu baru. Saya telah menjadi penggemar lama dalam semua disiplin, tetapi terutamanya XC, jadi versi beroda 27.5 inci Anthem tidak sepenuhnya menyalakan api saya. Dengan Lagu Merah X 29 mula merasa bertarikh, saya sangat teruja dengan yang baru-dan itu tidak mengecewakan.

Pecutannya adalah tajam dan penggantungannya terasa kasar di bawah penggali keras di pedal. Model ini mempunyai jarak jauh pemegang yang mengaktifkan kedua-dua pengunci depan dan belakang penggantungan. Semasa saya mendaki, saya melelong di antara tetapan firma dan terbuka, hanya untuk mencari perbezaan yang ketara semasa mengayuh duduk di medan yang sangat lancar. Bahagian-bahagian yang kasar, berombak mendedahkan penggantungan yang aktif, lancar, digantung di bawah kuasa dengan kejutan yang kekal tinggi dalam stroknya, dan mengekalkan momentum yang hebat melalui lubang dan tekanan yang lebih besar. Penguncian itu berguna apabila naik dari pelana untuk secara agresif meletakkan kuasa atas kenaikan yang curam atau dalam senario pecut, di mana kedua-dua hujung akan menghasilkan pergerakan kecil. Nisbah leverage yang baru dan aliran kejutan dengan set rutin pada 20 peratus merasakan keadaan dengan perasaan, perniagaan seperti yang hanya bergerak ketika diperlukan dan disimpan cukup dalam simpanan untuk hits yang lebih besar sambil memaksimumkan daya tarikan.

BERKAITAN: Video: Cara Menyediakan Penggantungan Basikal Gunung

Dalam perjalanan saya terkesan dengan kebolehan mendaki Anthem, satu perkara yang baik dalam basikal XC, tetapi sebelum menuju ke bawah jejak saya berhenti untuk merapatkan beberapa gambar. Saya tidak benar-benar memberi tumpuan kepada awan gelap di atas, tetapi gerombolan pertama gemuruh pasti menarik perhatian saya-terutamanya pada ketinggian itu. Ketika saya meraba-raba kamera saya, guntur meningkat dalam intensiti sehingga ia hampir menjadi gemuruh. Semasa saya hendak membuat satu pas terakhir, saya merasakan apa yang saya pasti pasti adalah meredakan sedikit melalui salah satu tuas brek. Mungkin imaginasi paranoid saya, tuil adalah karbon selepas semua, tetapi keputusan akhir adalah sama-saya keluar dari sana.

Saya telah membuat beberapa usaha besar dalam perjalanan, tidak pernah benar-benar mengubah diri saya dalam keluar. Tetapi beberapa perkara di alam rasa menakutkan saya seperti cahaya; jadi sekarang saya akan bergerak laju perlumbaan penuh, mengecas keras seperti yang saya mungkin boleh lebih daripada beberapa penggelek punchy sebelum jejak yang diturunkan menurun untuk empat batu terakhir. Walaupun saya menolak basikal keras melalui hujan memandu dengan titisan yang seolah-olah saiz nikel, ia berasa pepejal, liar yang cekap dan tepat dalam pengendaliannya, terutama pada kelajuan ini. The chainstays yang lebih pendek benar-benar memberikan basikal ini rasa moden berbanding dengan yang lama. Walaupun dengan sudut kepala slacker, nampaknya sudut lebih cepat daripada sebelumnya namun pada masa yang sama menunjukkan cara yang lebih stabil di straightows kasar dan cepat. Lagu Anthem Advanced Pro 29 nampaknya bertambah baik dalam semua cara berbanding model semasa. Tunggu untuk tinjauan jangka panjang, kerana basikal ini cepat adalah saya pasti menghabiskan lebih banyak masa.

Sekiranya anda mendapati diri anda terperangkap dalam elemen, inilah cara mencari jaket yang mengukur: