tunggangan

Grinduro Mampu Menjadi Race Bike Paling Hebat Tahun

BikeRadar Takes On Grinduro - Ultimate Gravel Bike Showdown (November 2018).

 
Anonim

Kedengarannya seperti keberanian yang anda dan rakan-rakan anda datang apabila anda berada di sekitar api unggun dengan beberapa bir: "Apa yang akan berlaku jika anda mengambil lumba kerikil, enduro, dan gran fondo dan menghancurkan mereka semua bersama-sama dengan satu?Bukankah itu? "
Ya, ia akan. Dan ia lebih daripada sekadar idea cemerlang-itu Grinduro.
Dianjurkan oleh Giro dan SRAM, acara 60 batu ini akan berlangsung pada 10 Oktober di luar bandar Quincy, California, di Sierra Nevadas. Gelung alpine tinggi mempunyai lebih daripada 7, 500 kaki memanjat (dan menurun) pada jalan perkerasan, jalan tanah, kerikil, dan singletrack. Daripada perlombongan semua orang, seperti kebanyakan penggiling kerikil, Grinduro menggunakan segmen-segmen berjangka yang lazim dalam perlumbaan enduro berbasikal gunung: Penunggang akan melancarkan permulaan massa pada kadar yang santai, kemudian bersaing untuk masa terpantas pada empat segmen pendakian dan menurun. Dari laman web:
Segmen Satu adalah perkara yang terbuka, amalan-matlamat, kelajuan tinggi, tidak teknikal.

Segmen Dua adalah percubaan masa lima kilometer, rata-rata percubaan pada paparan hitam rata.
Segmen Tiga adalah satu batu kaki mendaki, pendaki punchy.


Segmen Empat adalah satu bahagian dari keturunan yang tunggal, singletrack kembali ke Quincy.
Peter Nicholson, jurucakap Giro, berkata, "Keindahan acara ini adalah bagaimana orang suka menunggang dengannya-anda bersiar-siar dengan rakan-rakan anda pada kadar sosial, dan apabila anda sampai ke bahagian kesukaan anda, semua orang memukul dan cuba untuk menendang pantat masing-masing. Kemudian anda berkumpul di bahagian atas pendakian atau bahagian bawah keturunan dan naik bersama sekali lagi. Ia hanya menyeronokkan. "
RELATED: Glide Over Kerikil
Tetapi Grinduro lebih daripada menunggang. Ia juga meminjam elemen dari perlumbaan basikal gunung dan festival: Ini urusan dua hari, dengan perkhemahan khemah percuma untuk pelumba. Perlumbaan pada hari Sabtu, dan pameran basikal buatan tangan dan perjalanan yang tidak kompetitif pada hari Ahad. Penganjur menyuntik beberapa budaya ke dalam mashup, juga dengan muzik langsung dan pameran seni, dan beberapa makanan yang lazat untuk makanan makanan: Sarapan pagi, makan tengah hari, dan makan malam pada hari perlumbaan akan disediakan oleh Chris DiMinno, salah seorang dalang masakan di belakang Chris King Gourmet Century.

Nicholson mengatakan bahawa walaupun anda pasti boleh berlumba basikal gunung dalam acara ini, basikal yang ideal akan menjadi basikal cyclocross atau kerikil / petualangan dengan brek cakera-satu segmen trend kursus ke bawah untuk 30 batu-dan tayar tanpa lebar yang boleh tahan medan alpine kasar. Kasut dan pedal basikal gunung juga disyorkan.

RELATED: Niner RLT Gravel Road Bike
Pendaftaran dibuka pada 15 April. Yuran adalah $ 200 (termasuk makanan hari lumba), dan penyertaan perlumbaan adalah terhad kepada 450 penunggang. Hasil akan memberi manfaat kepada Sierra Buttes Trail Stewardship.