berita

Crash Hit-and-Run Crashes Ke Four Cyclists di Jensie Gran Fondo

Heartbreaking! Motorcycle Crash l HIT-AND-RUN STUPID DRIVER (November 2018).

 
Anonim

Seorang lelaki California didakwa melukai dan mencederakan empat penunggang basikal dengan trak pikap-dan kemudian melarikan diri dari tempat kejadian-semasa perjalanan amal Jesie Gran Fondo tahunan di Marin County pada hari Sabtu. Tetapi dengan bantuan GoPro dan media sosial, penunggang basikal tempatan dan ahli komuniti yang lain membantu polis mengenal pasti dan menangkap pemandu.

Menurut saksi, Dodge Ram biru melarikan diri dan melanda para pengendara sepeda ketika mereka menunggang satu file di sebelah kanan jalan. Sesetengah saksi memberitahu polis bahawa manuver itu kelihatan disengajakan.

"Ia satu peristiwa yang mengerikan, " kata Pegawai Peronda Lebuhraya California Andrew Barclay, dirinya seorang pelumba. "Melihat ini berlaku sangat mengerikan."

Seorang penunggang, yang telah dilemparkan dari motosikalnya dan ke dalam parit, telah diangkut dari tempat kejadian dengan kepala dan trauma mata yang teruk. Tiga lagi dibawa ke hospital tempatan dengan kecederaan seperti gegaran dan ruam jalanan. Keempatnya berada dalam keadaan stabil.

Semasa pemandu melarikan diri dari tempat kejadian, dia tidak tinggal terlalu lama untuk masa yang lama. Seorang penunggang motosikal dalam arah yang bertentangan dilaporkan menangkap trak itu pada beberapa jam kamera GoPro selepas kemalangan itu. California Highway Patrol mengeluarkan screenshot dari rakaman bersama dengan panggilan untuk mendapatkan bantuan daripada orang ramai. Penduduk basikal dan Marin County menyebarkan imej di media sosial, dan petua dibanjiri.

Pihak berkuasa mengenal pasti dan menahan Aaron Paff, 21, dari Navato, California, kira-kira tengah malam Sabtu lalu selepas mengesan pickupnya. Dia kini ditahan atas tuduhan kejatuhan jenayah dan menyebabkan kecederaan.

Barclay berkata terlalu awal untuk membuat kesimpulan jika kemalangan itu disengajakan, sambil menambah bahawa jabatannya bekerja dengan pejabat peguam daerah tempatan untuk menentukan sama ada untuk membawa caj tambahan.

"Jika ia disengajakan, ia tidak boleh dimaafkan dan ia adalah satu perkara yang mustahil untuk dilakukan dan banyak orang marah mengenainya dan saya sepatutnya berkata demikian, " katanya.

Jim Elias adalah pengarah eksekutif dari Marin County Bicycle Coalition, yang menjadi tuan rumah acara tersebut. Beliau memuji penunggang motosikal yang tampil dengan video itu dan mengiktiraf komuniti basikal untuk datang bersama-sama untuk membantu mengesan suspek dan menyokong mangsa.

"Ini mengingatkan kita tentang kepentingan hari ini dengan kamera, " kata Elias. "Saya rasa ia adalah usaha yang wajar."

Teruskan dengan berita berbasikal yang terkini dengan melanggan surat berita Bicycling .