berlumba

Bagaimana Epic Rides Todd Sadow Dapat Jadi Epik

Tom Holland’s “Singing in the Rain” & “Umbrella” vs. Zendaya’s “24k Magic” | Lip Sync Battle (Januari 2019).

 
Anonim

Tujuh belas tahun sejak Todd Sadow cuba masuk ke dunia basikal dengan menganjurkan 24 Jam di Old Pueblo, perlumbaan basikal sepanjang hari, siri perlumbaan Epic Rides telah menjadikannya pemain utama dalam industri. Epic Rides, yang termasuk Grand Junction Off-Road dan Whiskey Off-Road, berada di ambang menjadi apa yang bikers gunung di seluruh dunia berharap akan berlaku (dan tidak) dengan perlumbaan konvensional: festival hujung minggu panjang, dianjurkan sekitar-tetapi tidak secara eksklusif mengenai perlumbaan.

Kami duduk dengan Sadow untuk mengetahui bagaimana-dan mengapa-Epic Rides berkembang menjadi fenomena sedemikian, dan di mana mereka menuju.

Dan itulah arahan yang anda mahu pergi dengan Whiskey Off-Road-jauh dari pendekatan konvensional untuk berlumba-lumba dan ke arah etika asal itu?
Ya, dan dengan jujur ​​kita tidak pernah kembali setelah 24 yang pertama. Itu bermula evolusi. Seorang 100-miler adalah perkembangan semula jadi, jadi kami menambah Soul Ride, yang tidak kami lakukan lagi. Anda boleh melakukannya sendiri, anda tidak memerlukan pasukan, dan anda tidak memerlukan hujung minggu. Apa yang kami pelajari hanyalah banyak orang yang boleh membuat perlumbaan seperti itu, dan kami menambah versi 30 batu dan versi 50 batu dan jumlahnya meningkat.

Dan akhirnya ia menjadi format Whiskey. Epic terkenal dengan turnouts besar (Whiskey tahun lepas mempunyai hampir 1, 500 pelumba) dan banyak bukan pelumba, yang luar biasa. Apa yang anda fikir membuat acara anda seperti cabutan?
Saya mempunyai masa kegemaran, di mana kita melihat penyelidikan mengenai peserta kami, dan bilangan orang yang telah menunggang selama satu tahun adalah bilangan yang kecil, dan orang yang menunggang 10 tahun atau lebih adalah seperti 50 peratus daripada jumlah peserta kami.Dan saya berkata, "Kami tidak pemasaran dengan betul sekarang; kita perlu mencapai lebih banyak kumpulan 'menunggang selama satu tahun.' "Saya melihat format Berbasikal Amerika Syarikat, dan saya berkata, " Kami kehilangan titik. Kami perlu mewujudkan peluang untuk berlumba dan menunggang yang menyeronokkan dan tidak mengasyikkan untuk orang yang baru menyertai sukan ini. "Itulah sebabnya perlumbaan 24-jam pertama ditangkap: Ia adalah alasan yang sempurna untuk bertahan dengan rakan-rakan dan menunggang basikal sepanjang hujung minggu dan ketawa. Dan kemudian ia mendapat persaingan yang hebat, dan satu perkara yang saya pelajari ialah melihat cepat adalah menakutkan dan tidak mengalu-alukan. Oleh itu, kita mewujudkan persekitaran yang mengalu-alukan pelumba baru dan juga bukan penunggang.

Acara anda lebih daripada sekadar perlumbaan; mereka perayaan dengan tunggangan yang menyeronokkan dan semua jenis aktiviti lain. Bagaimanakah anda mengimbangi keperluan satu kumpulan peserta terhadap yang lain?
Tidak ada seorang pun di acara basikal gunung yang lebih penting daripada yang lain. Ambil perlumbaan: Hanya ada satu tempat pertama, tetapi semua orang di luar sana mempunyai pengalaman sendiri dan itu sangat penting untuk mereka. Acara-acara ini adalah peluang untuk melupakan hari Isnin hingga Jumaat dan semua tekanan dalam hidup anda dan menunggang sepanjang hari dan menjadi sekelompok besar orang yang suka berfikir yang anda pilih. Kami mendapat CEO dan basikal kedai pasang dan semua jenis orang semua tergantung bersama dan ketawa dan tersenyum. Itulah yang kita mahu buat, adalah tempat di mana semua orang hadir dan berasa selamat datang dan mempunyai pengalaman yang baik.

Epic juga mendapat jadual pepejal pesaing yang kukuh; apa rahsia itu?
Untuk mendapatkan kebaikan, anda juga harus memberi ganjaran kepada pro pada tahap yang mereka layak. Saya melihat seorang kawan saya, pelumba Piala Dunia, yang datang ke acara kami dari salah satu acara terbesar dalam sukan itu, dan dia berada di tempat kedua di sana, dan membawa pulang cek $ 187 dan jam tangan Timex. Dia tinggal di Tucson untuk empat musim sejuk, jauh dari keluarganya untuk berlatih, menyerahkan begitu banyak pengalaman kehidupan penting … dan mendapat cek $ 187. Oleh itu, kita mempunyai dompet tunai sebenar, sebilangan orang yang sangat penting perlu memberi perhatian. Tahun pertama ia berjumlah $ 20, 000. Dan kami membayar wang hadiah yang sama kepada wanita kerana wanita melatih sama kerasnya.

Banyak promoter berjuang dengan menaikkan wang yang cukup untuk beg hadiah jenis itu. Bagaimana anda melakukannya?
Anda mewujudkan persekitaran yang membawa orang yang cukup untuk membenarkan di luar dolar (industri bukan basikal). Pahlawan akhir minggu dapat merasa bangga dengan hobi mereka dan semua orang akan berkumpul di komuniti tuan rumah kami. Di Prescott, untuk Whiskey, mereka menutup dataran utama bandar selama tiga hari. Grand Junction adalah sama, kerana mereka menghargai berbasikal gunung dan acara ini dalam masyarakat. Ia membina persekitaran di mana semua perkara yang kurang mendapat perhatian dalam acara lain dilayan dengan baik.

Saya rasa hampir semua promoter sekurang-kurangnya memulakan dengan idea itu. Tetapi bagaimana anda sebenarnya membuatnya berlaku?
(Tertawa) Saya tidak tahu. Saya akan mengatakan ia diambil selamanya. Kami melakukan tujuh, lapan tahun tanpa tujuan hebat, hanya memakai acara dan pembelajaran, tetapi pada tahun 2007 ia menjadi serius. Kami fikir, bersepeda gunung tidak mempunyai Ironman yang memenuhi semua peserta dan merupakan peristiwa yang sebenarnya, bukan semua tangen yang keliru yang cuba menjadikannya lebih televisable daripada itu. Kami adalah pengalaman yang dipandu oleh budaya lurus. Kursus yang anda naik dalam perlumbaan adalah jejak yang anda akan naik dengan rakan-rakan anda pada bila-bila masa, dan anda mempunyai hujung minggu yang rendang lengkap dalam sukan-semua pro dan vendor dan media. Ia adalah satu tempat yang anda boleh pergi dan hanya menjadi seorang biker gunung.

Dan matlamatnya adalah untuk mempunyai acara profesional, tetapi kita tidak mahu orang berfikir tentang bahagian perniagaan; secara kebetulan ia tentang keseronokan. Malah untuk kebaikan. Mereka patut bersenang-senang. Tingkap tiga jam mereka berlumba, mereka menunjukkan kepada semua orang apa yang mereka hasilkan, dan apabila mereka tenggelam dalam 10, 000 orang lain yang menjadi penunggang gunung dan mereka peminat, ia adalah peluang untuk mereka menjadi pro dan mengembangkan hubungan dengan peminat. Itu tidak sah dalam perlumbaan; tidak ada peminat pada kebanyakan acara.

Jadi di mana ia pergi dari sini?
Kami cuba untuk mengekang pinggul dengan bekerja dalam segmen seperti mengejar, tetapi kami mahu mewujudkan persekitaran yang tidak menentu, menampung jumlah orang yang paling banyak, dan tetap berpegang pada akar kami. Anda tidak akan melihat kami memakai enduro sebagai sebahagian daripada hujung minggu di luar bandar dalam masa terdekat.

Apa yang akan kita lihat?
Matlamat kami adalah untuk terus berkembang. Kami mempunyai Carson City Off-Road, yang baru untuk 2016. Jadi untuk kali pertama kami akan mempunyai tiga acara dalam siri ini, yang menjadikannya lebih sah. Kami ingin melihat dua acara baru pada 2017 dan dari sana. Kami mahu pergi ke Midwest dan Selatan dan Timur Laut dan menghasilkan jejak kebangsaan. Sekiranya kita berjaya, satu siri kebangsaan peristiwa-peristiwa ini harus memberi kita acara akhir pekan peristiwa menarik puluhan ribu orang masing-masing.

Kebijaksanaan konvensional ialah penyertaan berbasikal gunung adalah rata atau malah; ledakan itu berakhir. Tetapi anda bercakap tentang berkembang. Apa yang anda lihat bahawa waran itu?
Saya baru-baru ini menghabiskan lima bulan berturut-turut perjalanan, dan akan bertemu dengan masyarakat untuk merasakan di mana peluang-peluang itu, apa yang saya perhatikan adalah berbasikal gunung semakin berkembang sekarang. Model bab IMBA memberi orang suara yang tidak pernah mereka lakukan sebelumnya. NICA menghancurkan matlamat mereka. Saya fikir tahun ini mereka mempunyai pertumbuhan 60 peratus. Oleh itu, apabila saya melihat sekeliling, jumlah orang bersepeda gunung hari ini berkembang pesat, laluannya semakin meningkat.

Jadi matlamat awal adalah untuk mempunyai lima hingga enam peristiwa-peristiwa ini di seluruh negara dan kemudian melihat di mana ia pergi dari sana. Kami mahu setiap rantau mempunyai acara perdana dan kemudian menyalurkan acara di bawahnya dan mempunyai depan bersatu. Itulah niat kami untuk tetap menjadi akar berbasikal di gunung sambil memberi orang semua jenis peluang untuk menjalani gaya hidup berbasikal gunung satu hujung minggu acara pada satu masa.

Saya perlu menambah bahawa ini bukan satu usaha solo. Terdapat satu pasukan yang membantu membuat peristiwa ini berlaku dan menghasilkan siri yang semakin meningkat ini. Itu memerlukan banyak komitmen.

Nota: Pendaftaran untuk acara 2016 Epic Rides 'akan dibuka pada 31 Disember.