pelancongan de france

McEwen Praises Cavendish

Cav after winning stage 18 (November 2018).

 
Anonim

Tournai, Belgium, 2 Julai 2012 (AFP) - Robbie McEwen dari Australia hanya dapat melihat kekaguman pada penyerang British, Mark Cavendish yang memulakan perjalanan ke Tour de France. Tetapi bekas pemain cepat peloton, kini bekerja sebagai perunding dengan Orica-GreenEdge, berharap pelari pasukannya sendiri Matt Goss datang baik pada hari-hari mendatang untuk memecahkan itik Tournya.
Pada penamat pertama musim perlumbaan tahun ini, Goss adalah antara ramai pelari yang bertujuan untuk kemenangan. Tetapi walaupun mendapat sokongan dari pakaian Australianya semasa menaiki oktan tinggi dengan menaiki 207km dari Vise, dia terpaksa menampung ketiga sebagai Cavendish, menunggang tanpa kereta api kerana komitmen Sky kepada pesaing jersi kuning Bradley Wiggins, mengambil 21 kemenangan.
McEwen hanya menutup motosikalnya bulan lepas dan berada di dalam Tour dengan harapan analisis pakarnya tentang kemunculan mesra cepat boleh membayar dividen untuk Orica-GreenEdge. Pada masa yang sama, pemenang peringkat 12 hanya boleh memuji selepas menonton Cavendish hop dari satu kereta api ke satu lagi sebelum melepaskan kelajuan akhir atasnya menewaskan Jerman Andre Greipel pada penamat.
Ia hampir mengingatkan taktik sprint tanda dagangan McEwen, dan dia berkata: "Ia adalah perjalanan yang sangat baik. Dia menunjukkan masa dan masa lagi dia boleh melakukannya dari kereta api, sendiri, dia sangat berguna pada basikal dan dia baik Pelancongan dan anda selalu tahu Cav akan menjadi baik, Tour ini adalah di mana ia dikira. Dia telah dipukul di Ster ZLM Toer pada minggu yang lain tetapi hanya perkara yang anda lakukan di Tour. "
Goss, McEwen percaya, sepatutnya berasa gembira. "Menjelang ketiga pada hari pertama, ia sangat bagus, banyak mata hijau dan keyakinannya harus baik, " kata McEwen. Goss adalah yang pertama dari peloton mengejar di pecut pertengahan di mana dia menjaringkan 13 mata dan mengambil 30 lagi di finish untuk menduduki tempat keempat dalam pertandingan mata 52, di belakang Sagan (78), Cavendish (63) dan pemimpin perlumbaan Fabian Cancellara ( 55).
"Dia memenangi perlumbaan peloton untuk dua pertengahan pertengahan … tempat ketiga, jadi dia ingin pergi lebih baik daripada itu, jelasnya, " tambah McEwen. "Tetapi ia adalah permulaan yang baik."
Dengan selesai peringkat empat peringkat yang dijangka menjadi tuan rumah pelari pelari akan datang untuk kemuliaan panggung, Goss berharap untuk membuat bayaran balik selepas menamatkan lebih banyak basikal di belakang. "Kami tidak mendapat keputusan yang kami mahukan tetapi kami semakin dekat dan lebih dekat, " kata Goss. "Mudah-mudahan pada hari-hari yang akan datang, perkara-perkara akan bermula sedikit demi sedikit, ia adalah permulaan yang bagus, kami pasti akan terus bergerak ke hadapan, kami mempunyai alat yang tepat untuk menang."
Kemunculan menaiki tangga ketiga di Boulogne-sur-Mer pada hari Selasa dapat membuktikan sedikit terlalu sukar bagi pelari yang lebih serba boleh seperti Goss. Tetapi McEwen percaya bekas rakan sepasukan Simon Gerrans boleh mengambil peluang dengan kedua-dua tangan.
"Esok akan menjadi peringkat yang rumit, dengan bukit-bukit berjalan ke garisan penamat. Pendakian akhir ke garisan penamat adalah hanya 700 meter, tetapi ia juga cukup curam pada tujuh peratus (kecerunan), " katanya. "Saya fikir kita akan melihat sekumpulan pecah sedikit pada kilometer terakhir dan saya fikir ia akan lebih sesuai untuk seorang lelaki seperti (Peter) Sagan, yang kita lihat semalam.
"Dan mungkin seseorang seperti Simon Gerrans (Orica-GreenEdge). Dengan sedikit perlawanan yang sukar seperti itu, ada peluang untuk melarikan diri."