berlumba

Peraturan Smith Smith Crankworx Air DH

Marah Besar Habib Bahar Bin smith Atas Larangan Pengeras Suara Adzan (November 2018).

 
Anonim

Steve Smith meletupkan penampan A-Line di bawah bukit Whistler ke atas hampir 50 tablet dan merobek berpuluh-puluh pukulan keras untuk memenangi perlumbaan Crankworx Air DH. Acara ini menarik beberapa pelumba terkenal di dunia dan pelbagai pelawak yang ingin menguji diri mereka di laluan melompat tandatangan Whistler.

Smith, pelumba bawah tanah Kanada, memenangi masa 4: 07.79, 3.75 saat menjelang pemenang tahun lalu Brian Lopes (AS). Mick Hannah (AUS) menduduki tempat ketiga 5.01. Emmeline Ragot dari Perancis memenangi perlumbaan wanita, yang menamatkan perlumbaan pada 4: 35.25. Micayla Gatto (CAN) mengambil tempat kedua dan Claire Buchar (CAN) menduduki tempat ketiga.

"Kursus ini sangat kering dan pantas tahun ini, " kata Tristan Merrick, penyiar acara dan pelumba. "Sangat mengagumkan Steve Smith dapat mencukur lebih daripada lima saat dari pemenang tahun lalu dan kini memegang rekod Crankworx Air DH."

Keadaan ini seolah-olah membantu Smith. "Ia pantas dan berdebu, tetapi saya lebih suka seperti itu, " kata Steve Smith. "Ia cukup menarik untuk memenangi kedua-dua Garbanzo Downhill dan Downhill Air kerana saya tidak memenangi sebarang acara sebelum ini."

Kemenangan Smith Garbonzo awal minggu ini adalah yang pertama dalam empat percubaan pada acara itu. Kursus Garbonzo adalah salah satu trek yang paling mencabar di mana sahaja di dunia, menjatuhkan 3, 400 kaki menegak di 7.5 batu. Masa pemenang Smith adalah 12: 33.27, hampir tiga kali lebih lama daripada yang dibawanya untuk berlumba A-Line. Kanada Casey Brown memenangi perlumbaan wanita Garbonzo.

Pemenang DH Air 2011, Brian Lopes, tidak dapat mengalahkan Steve Smith tahun ini. (Foto: Blake Jorgenson)