basikal & gear

Diuji: Kasut Audax Khusus

Words at War: White Brigade / George Washington Carver / The New Sun (November 2018).

 
Anonim

The Audax adalah kasut yang menyentuh hak ke hati bagaimana saya menunggang: Saya tidak berlumba, jadi saya tidak memerlukan satu-satunya yang paling sengit; Saya mendapati bahawa mereka tidak begitu bertuah, saya mendapat tempat yang panas. Tetapi saya mahukan kasut jalan prestasi yang tahan lama dan cekap yang selesa pada tunggangan yang sangat panjang.

The Audax, yang Specialized dicipta dengan jelas untuk jenis menunggang itu, adalah calon yang baik. Ia juga kasut jarang yang memerlukan hampir masa sifar masa masuk. Atas kulit sintetik kebanyakannya selesa pada perjalanan pertama, dengan isu tunggal yang tinggi, cawan tumit tinggi. Tetapi selepas kira-kira lima jam masa perjalanan, ia memakai seperti kasut yang saya miliki selama setahun.

BERKAITAN: 9 Tips untuk Kaki Bahagia

Seperti semua kasut khusus, Audax dibina di atas platform Body Geometry, yang untuk kasutnya bererti beberapa perkara: 1.5 darjah sudut Varus (tilt ke atas dari kaki ke kaki) yang dibina ke dalam kasut, tiga tahap tunjang sokongan lengkungan melalui tapak kaki yang berbeza, dan "butang" metatarsal atau benjolan, antara bola jari kaki dan kaki kedua.

Butang merebak ke hadapan untuk membantu mencegah neuromas dan "titik panas" yang berkembang dengan kaki yang sesak; Sokongan gerbang dan Varus canting dimaksudkan untuk membetulkan over-pronation, roll ke dalam kaki ketika membobol itu, di atas basikal, dapat menyebabkan gerakan lateral di lutut sambil mengayuh yang dapat menyebabkan sakit lutut atau kecelakaan yang berlebihan. Kebanyakan orang bersetubuh dengan tahap tertentu, jadi BG berfungsi dengan baik; Sekiranya anda berada dalam golongan minoriti yang berjalan dengan semulajadi, ini bukan kasut untuk anda.

Mereka juga bukan kasut untuk anda jika anda mempunyai kaki yang sangat sempit. The Audax sesuai dengan lebar D saya, kaki voltan sederhana dengan selesa, tanpa titik keributan atau tekanan dari sistem penutupan. Tidak cukup luas? Terdapat juga versi khas yang terkini.

BERKAITAN: 11 Kasut Baru Percuma untuk 2017

Pengkhususan telah dilakukan pada kereta penutup sistem Boa beberapa saat, menggunakan sistem lace-and-reel keluli pada beberapa kasut. The Audax mendapat satu penutupan Boa reel tunggal di bahagian atas geladak tengah, dengan penutupan Velcro untuk menyesuaikan dengan baik di tempat lain. Boa mempunyai pengkritiknya, tetapi saya gembira dengan cara Specialized menggunakan sistem. Ia mengetatkan secara sama rata dan selamat dan tidak memotong kaki saya.

Di kem ujian Pengedit Bicycling yang terbaru di Healdsburg, California, saya memakai Audax sehingga enam jam sehari, semasa banyak menunggang dan tiada sedikit masa di luar basikal yang melayang dan memfokuskan dengan kemudahan basikal semasa kami bertukar steeds. Saya tidak pernah memikirkan sepatu ini, betapa senangnya mereka. Memanjat gred 20 peratus daripada Mill Creek, saya mendapat sifar fleksibel atau melompat di sekitar pedal dari karbon / serat kaca komposit tunggal. Cuba untuk kekal di roda editor Mike Yozell kerana dia memandu pulang dari Geyserville pada waktu senja pada perjalanan terakhir hari itu, saya berbelanja di pelana untuk mencari kedudukan yang selesa di trotoar sempit, tetapi tidak pernah menyentuh tali kasut melonggarkan kasut atau melegakan tekanan.

Perkara-perkara yang saya dapati dalam Audax tidak berorientasikan prestasi, walaupun saya ingin tahu bagaimana mereka melakukan cuaca panas. Apa yang saya mahukan adalah tweak reka bentuk kecil: kain yang sedikit licin dalam cangkuk tumit, misalnya, dan tapak kaki tumit yang diganti adalah licin sedikit di lantai keras. Tidak ada pelarasan awal pada lampiran tiga bolt, ciri bagus yang kami lihat pada beberapa kasut lain pada harga ini. Dan, saya ingin elemen reflektif pada tumit yang cukup besar untuk membuat perbezaan; garis-garis nipis yang kelihatan seperti tanda-terlalu kecil untuk menonjol. Tetapi mereka adalah isu kecil. Saya telah lama dipercayai kasut khusus untuk menyesuaikan kaki saya dengan baik dan melakukan dan terakhir. The Audax adalah yang lain dalam barisan panjang penghibur yang boleh dipercayai.

Lihat tips ini untuk mencari kasut pemasangan yang sempurna: