berita

Apabila Pelumba Ini Memerlukan Kegigihan Tambahan, Twitter Adakah Bantuan

MOTOGP JEREZ- SAINGAN SEMAKIN MENGHIBURKAN [22 APR 2016] (April 2019).

 
Anonim

Pada 27 Mei, pengguna Twitter Steve James mendapati dirinya memerlukan beberapa motivasi. Selepas menunggang 12 batu, lelaki berusia 51 tahun itu menulis tweet bahawa dia berasa "benar-benar hancur." Pemandu trak tidak pernah benar-benar melakukan sebelum ini dan mencari "pembetulan cepat."

Saya sendiri pagi ini beristirahat selepas hanya enam batu menunggang basikal saya, saya berjaya hanya 12 sahaja dan benar-benar hancur, saya tidak mendapat apa-apa latihan, saya berumur 51 tahun, berat badan berlebihan kerana saya seorang pemandu trak dan melakukan apa-apa yang melibatkan senaman … untuk beberapa petua pembetulan yang cepat pic.twitter.com/51UXMnumup

- steve james () 27 Mei 2018

Tweet James 'mendapat beberapa tarikan yang tidak dijangka dengan lebih daripada 2, 000 suka dan hampir 900 komen daripada pengikut dan ahli-ahli komuniti berbasikal yang lain. Walaupun ramai responden menyatakan bahawa tidak ada "perbaikan cepat, " mereka juga cepat memberi nasihat.

Jujur tidak ada pembetulan pantas …
Semuanya mengambil masa dan usaha anda harus melihat rancangan jangka panjang. Selagi anda membuat kemajuan yang mantap adalah semua yang penting … baik untuk anda pergi?

- Truk Basikal Berbasikal () 27 Mei 2018

Pelatih basikal dan naib presiden pembangunan rider di Persatuan Kelab Jalan Century, Tara Parsons bersetuju. "Mendapatkan semula bentuk bukan penyelesaian pantas, sebaliknya komitmen jangka panjang, " katanya.

Parsons menekankan betapa pentingnya untuk menjadi realistik tentang apa yang mungkin bagi James (atau sesiapa dalam keadaan yang sama), daripada melampaui batas. Parsons mencadangkan peningkatan perbatuan tidak lebih daripada 50 peratus pada satu masa. Sebagai contoh, selepas perjalanan sejauh 12 batu itu, James harus menargetkan sejauh 15 hingga 18 batu pada seterusnya. Beliau juga mencadangkan mencampurkan tunggangan naik satu perjalanan setiap minggu dengan dua tunggangan yang lebih pendek dan mudah.

"Pembentukannya dari masa ke masa perlu beransur-ansur supaya dia tidak melampaui apa-apa atau mencederakan dirinya sendiri, " kata Parsons. "Akhirnya dia boleh menambah satu lagi latihan untuk jadualnya juga. Tetapi dari basikal, saya mencadangkan beberapa latihan kekuatan dan teras, walaupun ini bermakna mengorbankan hari berkuda. "

Semua latihan pemula pada basikal sepatutnya mengikut kadar perbualan untuk bermula, menurut pengajar Peloton, Christine D'Ercole. Kemudian beransur-ansur bereksperimen dengan lebih sederhana untuk menunggang tunggangan.

"Kami mengalami risiko kecederaan yang jauh lebih besar, seterusnya menaikkan semula diri kita, jika kita keluar dari pintu gerbang setelah lama tidak aktif. Otot yang paling sukar untuk dilatih adalah kesabaran, "katanya.

Selain daripada petua latihan, James menerima banyak galakan positif untuk memastikannya. Inilah yang dikatakan oleh Twittersphere tentang bagaimana James boleh mencapai matlamatnya.

Itulah 12 batu lebih daripada kebanyakan orang, usaha yang hebat! Tidak ada perbaikan pantas malangnya, tetapi tidak lama lagi untuk mula memerhatikan peningkatan jika anda boleh keluar sekali atau dua kali seminggu. Kemudian menyeronokkan benar-benar bermula. Teruskan ??

- Chris Hoy () 28 Mei 2018

Dapatkan komputer kitaran murah yang mengukur irama, tidak perlu mewah. Mengekalkan rentang 80-90 rpm dengan menggunakan gear, tidak terlalu membimbangkan tentang kelajuan, benar-benar membantu kecergasan dan stamina saya.

- William J Hulley () 27 Mei 2018

Keseronokan adalah prediktor # 1 sama ada seseorang akan berpegang pada program latihan. Menaiki keseronokan dan pengembaraan & anda akan terus menunggang.

- Apa Dope itu? () 28 Mei 2018

Keesokan harinya, James mencatatkan laluan Stravanya 23 kilometer atau kira-kira 14 batu-dan nampaknya tidak mempunyai rancangan melambatkan masa tidak lama lagi.

Rasa sakit, tetapi fikiran saya selepas 2 hari berada dalam keadaan terlalu laju, menjejaskan tweet ini supaya ia membuatkan saya mahu keluar dan membuktikan kepada diri sendiri, keluarga saya dan masyarakat Twitter bahawa suatu hari nanti tidak lama lagi saya akan menjadi lebih baik, lebih kuat dan lebih sihat

- steve james () 29 Mei 2018

Bagi para penunggang basikal, mungkin tidak mengejutkan untuk melihat komuniti muncul untuk menyokong seorang lelaki seperti James, tetapi cerita yang baik ini menunjukkan bahawa media sosial boleh menjadi tempat di mana kita menggalakkan satu sama lain dan sumber yang tidak dijangka untuk motivasi dan akauntabiliti.