berita

Kenapa Saya Tidak Pernah Terlupakan Pembelajaran Ride Pertama Itu

Our Miss Brooks: Board of Education Day / Cure That Habit / Professorship at State University (November 2018).

 
Anonim

Oh, bagaimana mereka menjerit dengan ketawa ketika saya memukul, seorang kanak-kanak yang ditangkap dalam badan dewasa dewasa yang masih melayang di atas dua roda. "Betapa tidak masuk akal, " mereka bergumam ketika saya tampil ke acara formal di basikal saya yang tersengih, kelihatan seperti Pee-Wee Herman yang mengetuk-ngetuk dengan rambut tux dan tusukan angin.

Tetapi sejak saya belajar menaiki kelas empat, basikal telah menjadi rakan saya dan jiwa saya, atau sekurang-kurangnya pengangkutan saya yang paling dipercayai. Terima kasih kepada basikal saya yang terkini, enam kelajuan kelajuan tinggi, ungu-dan-kuning yang saya simpan dari pencuri New York City selama dua tahun sekarang, saya 15 minit jauh dari mana-mana di bandar, memecah lalu lintas yang dikunci di masa lalu sebagai pendamping ada menunggu teksi yang tidak boleh datang. Ha-ha pada mereka.

Saya belajar menunggang motosikal dengan roda latihan yang saya ambil untuk berputar liar di trotoar di Brooklyn, sementara Mom menyaksikan seperti elang antara cek di lasagna. Saya bukan sekurang-kurangnya sedikit olahraga, jadi saya teruja untuk akhirnya cemerlang pada sesuatu yang fizikal. Ia tidak mengganggu saya walaupun seekor monyet mungkin belajar untuk mengendalikan alat ini mesra pengguna dan irama mudah. Di dalam fikiran saya, perjalanan yang diawasi, satu batu satu jam ke sudut dan belakang adalah lebih macho daripada apa-apa yang Brando atau James Dean dapat membesar. Perjalanan itu memberi saya keyakinan, ketenangan segera dan rasa melarikan diri, walaupun 10 minit kemudian saya berada di belakang rumah di communing dengan lasagna.

Sebelum itu, sudah tentu, menunggang hanya untuk _diversion - ia tidak seperti saya ke mana sahaja untuk pergi. Tetapi beberapa tahun kemudian, saya mendapati bahawa berbasikal adalah latihan yang hebat (satu-satunya latihan yang saya dapat, sebenarnya), bahawa ia adalah sesuatu yang berharga untuk pekerjaan saya sebagai kolumnis di New York (saya dapat melihat perubahan kawasan berhampiran dan tren dan pembangunan), bahawa ia berakar sosial (anda sentiasa bertelanjang dengan kawan-kawan lama dan masa depan yang lain), bahawa ia adalah tanah yang murah (satu minggu teksi dikenakan biaya kira-kira sama dengan tahun penuh berbasikal), dan ia benar-benar menimbulkan emosi anda takuk. Duduk di dalam kereta atau di kereta api (atau sofa) cenderung menjadikan anda berasa tidak aktif dan blah, tetapi apabila anda mengepung basikal, endorphin anda melambung dan anda tiba-tiba mendapatkan keinginan untuk melarikan diri dan membuang semua preskripsi anda. Saya boleh jujur ‚Äč‚Äčmengatakan saya tidak pernah tertekan pada basikal saya, walaupun orang membuat keseronokan saya. Pelancongan mudah untuk membeli tuala susu dan kertas membuatkan saya terengah-engah dengan kegembiraan.

Kerana kerja saya menghantar saya dari pejabat ke Broadway menunjukkan ke kelab-kelab pusat, basikal adalah karpet sihir saya, meluncur saya melalui adegan budaya ini dengan sedikit kekecohan atau kekecohan. Seluruh pengalaman menunggang sebagai orang dewasa, tidak pernah melupakan keajaiban zaman kanak-kanak berbasikal, menjadi semacam itulah _vehicular yang saya tidak pernah peduli untuk belajar memandu kereta! Sehingga hari ini! Anda harus jumpa saya di LA!

Hari-hari ini, semakin banyak saya melihat nama-nama tebal seperti Liev Schreiber atau Alan Cumming mengayuh oleh peranti mereka sendiri, dan saya fikir, "Wow, menunggang juga glamor! 'sudah mempunyai satu sama lain - sejak gred keempat! "